Jumaat, 26 Januari 2018

IT'S A NEW BOOK.. AND NEW JOURNEY



BismiLLAHIR Rahmaanir Rahim,

Lama tidak menulis, kalau dah jiwa memang suka menulis, akhirnya ALLAH beri juga kesempatan untuk menulis.

Antara impian saya sebelum 'menutup mata', ada suatu penulisan tentang membangun jiwa-jiwa untuk saya tinggalkan, agar dapat menghidupkan hati-hati agar sentiasa menuju ALLAH, bolehlah jadi saham berat timbangan saya diakhirat kelak.

Sahabat-sahabat,
Menuju ALLAH itu jalannya sangat sukar tau,
Saat berpaut pada dahan TUHAN, terkadang tangan dan kaki penat menggenggam dan berdiri dilandasan. Nak-nak jika kita ini tergolong dalam geng 'iman senipis kulit bawang'. Kann.kann..

Kita bukan ulama', kita buka malaikat, huhu..Nabi jauh sekali, ustaz ustazah pun ada yang terkadang terbabas sekejap dari landasan ALLAH..oopppss ni bukan nak main petik sesedap rasa je tau..kan terbabas itu perkara biasa untuk kita-kita, tapi maksud terbabas tu, tidaklah sampai berzina, minum arak atau dosa yang tahap dewa-dewa dosa tu, mungkin sekadar kelalaian, solat zohor..tunggu sekajap, kul 3.30..kan waktu solatkan panjang. Kann..kann..
Semoga ALLAH tetapkan hati kita agar sentisa berada di jalanNYA.

Ehh, sebenarnya saya ingin berkongsi "baki-baki" hidup saya di atas muka bumi ini, kalau anda scroll, banyak post yang saya dah keep masuk draf. Saya ingin menulis fokus journey saya servival dengan penyakit yang saya hadapi selama ini. Diam-diam sahabat, ubi berisi.

Saya ingin menulis, sebagai panduan, jika suatu hari nanti, kalau orang search dekat google, journey saya ini dapat guide beliau dalam servivel kehidupannya. Hopefully, saya berkesempatan untuk freedome dari penyakit ni befour saya kembali kepada ALLAH.

Ok..
Keep in touch yer.
(Tetibe perasan ada ramai follower..kehkehkeh..)


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...