Sabtu, 14 Ogos 2010

2 iklan untuk dikongsi

Allahumma Jama"na jam'an marhuma

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.
Alhamdulillah segala puji baginya kerana dengan nikmat dan kesempatan ini dapat saya bertemu menghadapi ramadhan sekali lagi.
Kali ini saya berkesempatan berpuasa di ardhul kinanah kembali.

Berpuasa di Mesir amat sibuk.
Begitulah yang boleh saya gambarkan kepada sahabat-sahabat.Kebiasaannya ramadhan badan bukan merasa letih kerana penatnya berpuasa,seingat saya,sedari tahun satu dahulu saya akan merasa letih dibulan ramadhan tatkala kedatangan syikh Nuruddin memberi pengisian pengajian dibulan ramadhan.Tetapi itulah saat yang paling manis bagi saya sepanjang berada di bumi khinanah ini.Duduk dihalaqah ilmu-Rudhatul Jannah.

Bagi sahabat-sahabat yang masih belum mengetahui,bahawa daurah kitab Tafsir Jailani yang disyarah oleh sy. Rohimuddin karangan Syyidi Abdul Kadir Jailani sedang dijalankan dirumah Terengganu di Hayyu Asyir.Kelas bermula dari jam 7 pagi sehingga jam 10 lebih kurang.
Pada sahabat yang masih tidak mengetahui,anda akan disajikan an dihidangkan dengan santapan yang sangat indah sekali.Tiada perkara yang akan dapat anda fikirkan selain dari Allah.Masya-Allah..segala apa yang diajar dari cara kita memandang sehinggalah kita pergi syikh rohimuddin sentiasa mengingatkan kita tentang Allah....Allah....


Iklan diatas pula selepas Asar.Jadual ada disediakan,bertempat di Rumah Kedah Hayyu Sabik.
Sedari tahun satu saya disini kalimat agung dari syikh Nuruddin saya tanam dalam hati:

"Jangan sampai kita yang dapat hidup berlingkar dengan ulama` disini tetapi masih tidak dapat mengaji ,bertemu,berhalaqah dan mengambil istifadhah dengan mereka,sesungguhnya kita ini Tolibul ilmi yang RUGI.RUGI.RUGI~

Satu lagi kalam azimat yang saya pegang dari guru saya ust syed:
'Jangan sampai hati ini Allah langsung tidak gerakkan ke halaqah-halaqah bersama ulama',tidak diberi hidayah, Nauzubillah moga kita tidak termasuk dalam golongan ini~

Bila anda bersama halaqah ulama',anda akan merasakan satu nikmat yang paling manis,yang tidak dapat anda kecapi dan rasai dimana-mana.Tiada yang indah didunia ini selain berada di riadhul jannah(taman-taman syurga).

Mesti ada yang tertanya Azhar pula bagaimana sepanjang bulan ramadhan ini?
Azhar setiap kali ramadhan akan tawaquf(berhenti seketika).syikh Ahmad kata:syahrul Quran..Yallah Iqrahu(bacalah Alquran)

Moga hati kita bersama sentiasa diberi hidayah Allah mendekatkan diri kemajlis-majlis begini.
Nauzubillah andai langsung tidak terusik hati untuk menghadirkan diri.RUGI.RUGI.

Nauzubillah juga pada sesiapa yang menganggap ianya pergi hanya untuk mengisi masa lapang.RUGI.RUGI.
Para ulama` amat membenci andai dikalangan kita hanya hadir dikelas-kelas mengisi masa lapang bukannya rutin wajib dan taqwim harian kita.Moga kita sama-sama akan mengambil jalan yang satu, iaitu istiqomah.Wa qaramah istiqomah(dan karomah itu letaknya pada istiqomah)

kemudian iklan yang saya ambil dari blog ust Nasruddin Tantawi.
Bagi sahabat-sahabat di malaysia.
Layari laman web ini untuk perinciannya..
http://episodeperjuangan.blogspot.com/


Al-Haqirah:Allahumma jama`na jam`am marhumah.

Tiada ulasan:

Terdapat ralat dalam alat ini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...