Isnin, 2 November 2009

Program intansif saudara baru kita

satu kenangan terindah

Ahamdulillah baru-baru ni saya berpeluang berprogram bersama Majlis Agama Islam Selangor(MAIS).Program yang memberi peluang kepada saudara-saudara baru kita mendalami asas-asas islam yang sebenar-benarnya.

HARI PERTAMA (24/8/09)

Pendaftaran peserta-peserta.





HARI KEDUA (25/8/09)

Pra-Halaqoh Fasilator.memberi taklimat kepada fasi sebelum latihan dalam kumpulan(LDK) (8 lelaki 4 perempuan)








LDK 1 : Praktikal toharah(samak,tayammum)
LDK 2 : Praktikal toharoh(wuduk dan mandi hadas)





LDK 3 : Praktikal solat (pergerakan dan bacaan dalam solat)



HARI KETIGA(26/8/09)

LDK 4 : Qisosul Ambia`






Bermula kembara ilmu!!!







CheckPoint saya! Tugasan 9 :Membaca Al-Fatihah





Kuiz Menguji kecekapan!



Soalan : tuliskan huruf Qof,Fa,Kaf la cik abang!bukan mengeja huruf.




HARI KEEMPAT (27/8/09)

Hari Penentuan! : Ujian Bertulis & ujian lisan






Malam Terakhir : Majlis makan malam





HARI KELIMA(28/8/09)

Suasana taklimat terakhir didalam dewan







Peserta pulang membawa seribu kenangan..






"AKTIVITI LAIN “

Solat berjema`ah




Tazkirah subuh




sedikit cume dapat saya sertakan gambar-gambar sepanjang aktiviti program berjalan.yang lain saya lampirkan didalam frienster.mana yang nak tengok bolehlah melihatnya..takde rahsianye..

Alhamdulillah sempat juga hasrat saya di akhir program mengisi slot tazkirah pagi bertajuk `MENGAPA AKU MENGANUT AGAMA ISLAM? karangan Dr. Fathi Yakan.Mula-mula takut tapi kalau dah pegang mic lupa masa dah habis...:)

Insyaallah program lanjutan 7-10hb ini akan saya sertai BiizniLLAH.Moga perjalanan dakwah saya yang baru setahun jagung dijengah oleh ILLAHI sebagai satu wasilah menyebar ilmu islam yang sebenar-benarnya..
sekian.


Haqirah:ada yang berminat nak sertai?

2 ulasan:

abdrahman mohdtharin berkata...

TAHNIAH ATAS USAHA UNTUK MEMBANTU SEBARKN ISLAM....

SEMOAGA TERUS THABAT DALAM PERJUANGAN

kauthar jiwa berkata...

terima kasih.
esok(sabtu) sampai selasa berprogram lagi.Lanjutan asas.doakan program berjalan dengan lancar.
Alhamdulillah diberi kepercayaan mengisi sebagai fasilator lagi.Best!!

Terdapat ralat dalam alat ini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...