Selasa, 3 Februari 2009

Minggu Zahmah.........

Salam...
minggu ni sedikit tension..
masaalah sendiri tak habis-habis...
(Moga mendapat petunjuk darinya selalu)

keje RnD LAGI.....
Hai ..tgh sibuk nak susun keje sementara fatrah nak tutup Badan-Badan dibawah PMRAM 08/09 ...
Muktamar Insyaallah awal bulan3...
haaaa takutnya..
dalam masa sebulan nak kena siapkan Analisis peperiksaan BKAN & DPM
harap semua BKAN & DPM beri kerjasama sebaik mungkin
nanti waktu muktamar ahli nak tanya.....
`Bagaimana peratus kelulusan peperiksaan lepas...

Tapi BKAN & DPM yang kurang berkerjasama seperti yang diharapkan....

satu lagi kerja kami analisis borang kajiselidik antara ahli yang pernah kami keluarkan..
Insyaallah kalau di izinkan akan siap dalam timpoh satu minggu ni...

lepas siap satu-satu keje RnD lah pulak nak kemas kini fail Badan
semua program yang pernah di anjurkan di bawah Badan adalah di bawah pantauan Unit RnD
fuhhhhhhh......

kelas talaqi lagi......
aa banyaknyee
la ni syeikh ahmad tambah kitab pulak tu
Hari sabtu syeikh baca Ihya` ulumuddin juzu` satu

pada sahabat-sahabat yang nak tau jaduah syeikh ahmad hajain
ni dia waktu-waktunya..

Jumaat -Iqna` (Juz 1) -Masjid Sultan Hassan Sidina A`isyah(4 Mazhab)
(selepas solat Jumaat) -lepas pengajian syeikh Asamah syed (Syarah Arbain nawawi)
=sekarang tengah bab (syarat Sah solat)


PengajianDi Masjid Al-Azhar:

Sabtu -Lepas zohor -setiap 2 minggu bertukat kitab
1-At-taj Usul Jami` Ahadis wusul(Juz 2-Bab Zakat)
-Hasyiah Baijuri(Juz 1)

2-At-Tajjul Usul Jami` Ahadis Usul
-Dirasat Fi Usul Fiqh Syeikh Abdul Fatah Syeikh

-Lepas Asar -Setiap 1 minggu bertukar
(satu minggu satu kitab)
1.I`qazul Himam Syarah Hikab Ibn Atoillal

2.Asbah Wa Nazair

3.Soheh Muslim(juz 1)

-Lepas Magrib - Ihya` Ulumuddin( Juz 1)



Ahad - Lepas Asar - Ihya` Ulumddin (Juz 3-Bab Ghibah wa namimah)

- Lepas Magrib - Hasyiah Bajuri (Juz 1 -Syarat Sah Solat)

- Lepas Isya` - Iqna` (Juz 2-Bab Muamalat-sekarang baru masuk Riba)


Ada lagi kelas-kelas lain tapi saya tak ikutlah...
bukan memilih tapi nak isi kerja lain...

contoh Soheh Bukhari Dr. Yusri
sangat best!!!!
kelas ni kelas pertama saya pergi kenangan pertama terpaut pada talaqi
so,jarang sangat-sangat miss
Lagi Beat kelas ni di hadiri segenap lapisan masyrakat..
yang tua yang muda pelajar yang dah bekerja miskin yang berkot banyak..
ta`ajub la....

bestnya cerita pasal Nabi Muhammad....
Meremang bulu roma setiap kali dengar
Cantiknya Rasulullah.....
Syeikh selalu cakap..
:- Dah hampir 3 tahun kelas ni sampai sekarang ada je pasal Rasulullah yang nak di ceritakan,Tak ke BAGINDA iNSAN YANG PALING SEMPURNA........

Masya Allah.Masya Allah...
Itulah dia ...Muhammad namanya.....
tak tergambar bagaimana sempura tarbiah Rabbani yang mesti di ikuti...

semoga Al-Haqir ni berpeluang berjumpa...
tp bila mengenangkan dosa MALU nyeeeeeeeee.....

Salallahu a`la Habib!!!

kemudia kelas pengajian syeikh syed syaltut
Waraqat Usul Fiqh & Minhaj Tolibin


kepada sahabat-sahabat
carilah masa
a`la aqal pun 1 hari istiqomah pergi talaqi
ruginya duduk Mesir tak berpeluang bersama dalam salah satu Raudathul jannah

Syeikh Ahmad selau doa
~Ya Allah Himpunkan kami ,Himpunan yang mulia ini di dunia dan di akhira juga....`

seronok kalau syeik baca doa.....:D

kalau yang dah mula tu cubalah istiqomah...
jangan di sebab kan susah dapat bas Futur.....

Lagi-lagi orang persatuan
bila tahun satu istiqomah
tahun dua mula lah pegang jawatan
Talaqi pun entah kemana......
ramai yang macam tu...
sedih rasa...
macam talaqi ni cuma hanya mengisi masa lapang
bukan memang nak cari ilmu.....

kepada sahabat-sahabat macam ni ana doakan
semoga Allah beri Hidayah kembali....
Semoga Allah datangkan kerinduan Nikmat duduk dalam Raudhatul jannah....

Jangan jadi Fitnah
Bukan Salah persatuan
tapi salah kite
kite yang tak pandai Manage masa

ha Ni musim-musim ma`rad
Akhawat lebih-lebih lagi
Habis di borong semua kitab
entah tau entah tak elok ke tak

saya pesan Awal-awal nak beli tanya dulu yang pakar
jangan main beli je
nama-nama Wahabi di pastikan betul-betul
maktabah-maktabah yang kurang baik jangan di beli cetakan darinya...

tanya lah yang pakar k.

kalau dapat Maktabah-maktabah Yang Akhirnya ada perkataan Thuras Insyaalah di jamin....
k pandai-pandailah Aulakan mana yang aula

k salam.........

Al-Haqir :Semalam beli Soheh Muslim
best....Tobak Darul Rayan Li Thuras...
Tobak yang di idam-idamkan sebab sama dengan tobak Dr Yusri......
Hari ni nak Round lagi sebab baru hari kedua jalan..... ;(

Tiada ulasan:

Terdapat ralat dalam alat ini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...